Programmamanagers moeten veel informatie verzamelen van verschillende partijen over hun inbreng en resultaten. Over die informatie maken programmamanagers vervolgens voortgangsrapportages en effectrapportages, die inzichtelijk maken of het programma binnen de planning en het budget wordt uitgevoerd en welke impact het programma heeft gerealiseerd.
Traditioneel wordt een programma beheerd in een Excel-database. Alle partijen voegen hierin hun eigen informatie toe. Maar dit leidt vaak tot de nodige problemen: er ontstaan meerdere versies van dezelfde database en aanpassingen zijn niet of moeilijk traceerbaar. Het is moeilijk om hoofd- en bijzaken te scheiden en door de bomen het bos te blijven zien in een overvolle Excel-database. En het najagen van voortgangsupdates en het handmatig opstellen van rapportages kost veel tijd.
Rapporteren is sneller en nauwkeuriger met MyProgramManager. Met jouw digitale assistent werk je:
MyProgramManager draait ‘in de cloud’ en hoeft dus niet op je systemen te worden geïnstalleerd. Binnen een uur laden we jouw programma in, waarna je voortgangs- en effectenrapportages kunt uitdraaien. MyProgramManager is geschikt voor programma’s op alle beleidsgebieden. Meer dan 10 Nederlandse gemeenten gingen je al voor met programma’s op het gebied van duurzaamheid, armoedebestrijding, vestigingsklimaat en meer.
Interesse in de software, maar nog niet helemaal overtuigd? Bizaline biedt een pilot van 4 maanden met bijbehorende training om op een laagdrempelige manier kennis te maken met deze werkwijze voor digitaal programmamanagement.
Een project binnen de planning, het budget en tegen de afgesproken kwaliteitsnormen opleveren: dat is kort samengevat de taak van projectmanagers. Maar deze projectmatige sturing verhoudt zich niet altijd goed tot de gemeentelijke budgetten die per kalenderjaar sluitend moeten zijn. We vroegen Maarten Wilschut, afdelingshoofd infrastructuurprojecten bij de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer, wat in dit verband zijn belangrijkste uitdagingen zijn – en welke aanpak hij heeft gekozen om ze het hoofd te bieden.
“Al onze projectmanagers krijgen via MyProgramManager maandelijks per e-mail een helder overzicht van de actuele budgetten, realisatie en planning. Zo weten ze altijd waar ze aan toe zijn, zonder informatie te hoeven zoeken.”
Lees de volledige case study of bekijk de video Besteding publieke middelen via beheerste processen op YouTube.
De team member licentie stelt mensen in staat van binnen en buiten de organisatie om updates door te geven via automatisch gegenereerde e-mails. Het gaat om updates voor:
Deze licentie geeft beschikking over gerelateerde projecten. De gebruiker kan eigen projecten opzetten, aanpassen en bijhouden. De doelenboom maakt de samenhang tussen doelen en projecten zichtbaar. De projectmanager heeft beschikking over:
Deze licentie geeft volledige beschikking over alle data in de softeware. Deze gebruiker kan zijn doelenbomen opzetten, uitwerken en monitoren. Het geeft beschikking tot de volgende functies:
* Er is minstens één programmamanagement-licentie nodig om de Bizaline-werkomgeving te beheren.
Vul je gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Velden met een (°) zijn verplicht.
Heb je een vraag of suggestie en wil je daarover iemand spreken? Vul dan je gegevens in en wij bellen je zo snel mogelijk terug.
Velden met een (°) zijn verplicht.
Vul je gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Velden met een (°) zijn verplicht.
Vul je gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Velden met een (°) zijn verplicht.